W jaki sposób menedżerowie, zarządzający sieciami handlowymi, mogą sprawdzić popularność poszczególnych placówek handlowych? W jaki sposób sprawdzić, w jakich godzinach i w jakie dni jest najwięcej klientów? W tym celu stosuje się liczenie ludzi, które umożliwia uzyskanie szeregu danych, a także wyliczenie współczynnika konwersji dla każdej placówki. Liczenie ludzi polega na stosowaniu liczników klientów. W Polsce ich cenionym producentem jest firma Inquel. Liczenie ludzi możliwe jest dzięki zastosowaniu fotokomórek, a rzadziej specjalnych bramek obrotowych, umieszczonych tuż przy wejściu do sklepu, galerii, supermarketu albo salonu obsługi klienta. Fotokomórka zlicza osoby wchodzące i wychodzące przez cały czas otwarcia placówki. Potem komputer sterujący urządzeniem wysyła dane do centrali, gdzie można sporządzać raporty. Menedżerowie wyliczają także współczynniki konwersji dla danych lokalizacji. To na przykład procent klientów, który dokonał zakupu, albo skorzystał z danej usługi w punkcie.